Közeleg a tél, itt az ideje, hogy betárazz vitaminokból!

Egyre rövidebbek a nappalok és egyre hűvösebbek az éjszakák. A nyár végével érdemes felkészülnünk a hamarosan beköszöntő, hideg, és borongós időre. Fontos azonban, hogy ilyenkor ne csak ruhatárunkra, hanem szervezetünkre is gondoljunk, az új kabátok és meleg pulóverek mellett pedig gondoskodjunk a megfelelő vitaminpótlásról is.
 
Most bemutatjuk azokat a vitaminokat, melyek szervezeted számára télen is nélkülözhetetlenek, és természetesen azt is, hogyan pótolhatod őket megfelelő mennyiségben a hideg, borongós hónapok során!
 
A C-vitamin immunrendszerünk legerősebb fegyvere
 
A C-vitamin pótlásának jelentőségéről rengeteget hallani mostanság. Megannyi cikkben és tanulmányban olvashatunk róla, és egyre több orvos valamint dietetikus hangsúlyozza, mennyire káros lehet a hiánya, különösen vírushelyzet idején.
 
Nem véletlenül, hiszen C-vitamin immunrendszerünk legerősebb fegyvere, mely alapvető védelmet nyújt szervezetünknek és jelentős szerepet játszik a fertőzések elleni harcban is. Mindezek mellett szerepet játszik az anyagcsere-folyamatok működésében, a méregtelenítésben, védelmet nyújt a fogínynek, és fokozza a vas, valamint a réz szervezetünkben történő felszívódását.
 
Ha nem szedünk elég C-vitamint, levertek leszünk, fáradékonyak, és az átlagosnál jóval hajlamosabbak a megbetegedésekre. Ez pedig különösen veszélyes lehet most, amikor a már megszokott megfázás és influenza mellett szervezetünknek egy új típusú vírussal szemben is fel kell vennie a harcot.
 
A C-vitamin legfőbb forrását a friss gyümölcsök és zöldségek jelentik, a téli hónapokban azonban a kiegyensúlyozott táplálkozás mellett is érdemes gondoskodnunk pótlásáról, legalább napi 1000 mg mennyiségben.
 
Fáradtság, levertség, téli depresszió: csak néhány a D-vitamin hiány tünetei közül
 
A D-vitamin szervezetünk számára legalább annyira nélkülözhetetlen, mint a C-vitamin. Nem csak a csontjaink és immunrendszerünk megerősödését, de számos más vitamin és ásványi anyag felszívódását lehetővé teszi, többek közt a kalciumét is. Ezen kívül a megfelelő szerotonin-szint kialakításában is jelentős szerepet játszik, hiánya pedig a fáradtság, levertség, valamint téli depresszió kialakulásában is szerepet játszhat.
 
Szervezetünk a számára szükséges D-vitamin nagy részét azonban a napfényből nyeri, melyhez télen a hosszú éjszakák és borongós nappalok mellett csak nehezen jut hozzá. 
 
Éppen ezért rendkívül fontos, hogy mind a kiegyensúlyozott táplálkozás, mind pedig a megfelelő vitamintartalmú táplálék-kiegészítők formájában is gondoskodjunk a D-vitamin elegendő mennyiségű beviteléről.
 
Minden egy helyen, avagy a multivitaminok
 
Felgyorsult világunkban a vitaminpótlás egyáltalán nem egyszerű feladat. Ahhoz, hogy testünk minden ilyen irányú szükségletét hatékonyan tudjuk kielégíteni, rengeteg dologra oda kell figyelnünk. A szakemberek szerint nem feltétlenül elég az, ha a megfelelő mennyiségű C- és D-vitamin beviteléről gondoskodunk.
 
A komplex összetételű multivitamin-készítmények egyik legnagyobb előnye éppen ezért az, hogy minden olyan lényeges alkotóelem megtalálható bennük, mely szükséges szervezetünk vitamin-, ásványianyag- és nyomelem-szükségletének biztosításához. 
 
A megfelelő multivitamin-készítmény kiválasztásával nincs szükségünk arra, hogy minden egyes vitamint külön tabletta formájában szedjünk. Már napi egyetlen szem elég lehet a tökéletes teljesítőképesség és a jó közérzet fenntartásához, az immunrendszer és az ízületek normális működésének biztosításához.
 
Ez különösen jól jön a téli hónapokban, amikor a C- és D-vitaminok mellett szinte minden egyéb vitamin és ásványi anyag megfelelő pótlására érdemes odafigyelnünk. A multivitamin-készítmények segítenek abban, hogy szervezetünk ne szenvedjen hiányt a legfontosabb tápanyagokból.
 
Fontos azonban tudni, hogy a legjobb vitamin- és ásványianyag-készítmények sem helyettesíthetik száz százalékosan a kiegyensúlyozott táplálkozás pozitív hatásait. A téli időszakban is fontos, hogy minél több friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk és odafigyeljünk az elegendő folyadékbevitelre is.
Egyre rövidebbek a nappalok és egyre hűvösebbek az éjszakák. A nyár végével érdemes felkészülnünk a hamarosan beköszöntő, hideg, és borongós időre. Fontos azonban, hogy ilyenkor ne csak ruhatárunkra, hanem szervezetünkre is gondoljunk, az új kabátok és meleg pulóverek mellett pedig gondoskodjunk a megfelelő vitaminpótlásról is.
 
Most bemutatjuk azokat a vitaminokat, melyek szervezeted számára télen is nélkülözhetetlenek, és természetesen azt is, hogyan pótolhatod őket megfelelő mennyiségben a hideg, borongós hónapok során!
 
A C-vitamin immunrendszerünk legerősebb fegyvere
 
A C-vitamin pótlásának jelentőségéről rengeteget hallani mostanság. Megannyi cikkben és tanulmányban olvashatunk róla, és egyre több orvos valamint dietetikus hangsúlyozza, mennyire káros lehet a hiánya, különösen vírushelyzet idején.
 
Nem véletlenül, hiszen C-vitamin immunrendszerünk legerősebb fegyvere, mely alapvető védelmet nyújt szervezetünknek és jelentős szerepet játszik a fertőzések elleni harcban is. Mindezek mellett szerepet játszik az anyagcsere-folyamatok működésében, a méregtelenítésben, védelmet nyújt a fogínynek, és fokozza a vas, valamint a réz szervezetünkben történő felszívódását.
 
Ha nem szedünk elég C-vitamint, levertek leszünk, fáradékonyak, és az átlagosnál jóval hajlamosabbak a megbetegedésekre. Ez pedig különösen veszélyes lehet most, amikor a már megszokott megfázás és influenza mellett szervezetünknek egy új típusú vírussal szemben is fel kell vennie a harcot.
 
A C-vitamin legfőbb forrását a friss gyümölcsök és zöldségek jelentik, a téli hónapokban azonban a kiegyensúlyozott táplálkozás mellett is érdemes gondoskodnunk pótlásáról, legalább napi 1000 mg mennyiségben.
 
Fáradtság, levertség, téli depresszió: csak néhány a D-vitamin hiány tünetei közül
 
A D-vitamin szervezetünk számára legalább annyira nélkülözhetetlen, mint a C-vitamin. Nem csak a csontjaink és immunrendszerünk megerősödését, de számos más vitamin és ásványi anyag felszívódását lehetővé teszi, többek közt a kalciumét is. Ezen kívül a megfelelő szerotonin-szint kialakításában is jelentős szerepet játszik, hiánya pedig a fáradtság, levertség, valamint téli depresszió kialakulásában is szerepet játszhat.
 
Szervezetünk a számára szükséges D-vitamin nagy részét azonban a napfényből nyeri, melyhez télen a hosszú éjszakák és borongós nappalok mellett csak nehezen jut hozzá. 
 
Éppen ezért rendkívül fontos, hogy mind a kiegyensúlyozott táplálkozás, mind pedig a megfelelő vitamintartalmú táplálék-kiegészítők formájában is gondoskodjunk a D-vitamin elegendő mennyiségű beviteléről.
 
Minden egy helyen, avagy a multivitaminok
 
Felgyorsult világunkban a vitaminpótlás egyáltalán nem egyszerű feladat. Ahhoz, hogy testünk minden ilyen irányú szükségletét hatékonyan tudjuk kielégíteni, rengeteg dologra oda kell figyelnünk. A szakemberek szerint nem feltétlenül elég az, ha a megfelelő mennyiségű C- és D-vitamin beviteléről gondoskodunk.
 
A komplex összetételű multivitamin-készítmények egyik legnagyobb előnye éppen ezért az, hogy minden olyan lényeges alkotóelem megtalálható bennük, mely szükséges szervezetünk vitamin-, ásványianyag- és nyomelem-szükségletének biztosításához. 
 
A megfelelő multivitamin-készítmény kiválasztásával nincs szükségünk arra, hogy minden egyes vitamint külön tabletta formájában szedjünk. Már napi egyetlen szem elég lehet a tökéletes teljesítőképesség és a jó közérzet fenntartásához, az immunrendszer és az ízületek normális működésének biztosításához.
 
Ez különösen jól jön a téli hónapokban, amikor a C- és D-vitaminok mellett szinte minden egyéb vitamin és ásványi anyag megfelelő pótlására érdemes odafigyelnünk. A multivitamin-készítmények segítenek abban, hogy szervezetünk ne szenvedjen hiányt a legfontosabb tápanyagokból.
 
Fontos azonban tudni, hogy a legjobb vitamin- és ásványianyag-készítmények sem helyettesíthetik száz százalékosan a kiegyensúlyozott táplálkozás pozitív hatásait. A téli időszakban is fontos, hogy minél több friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk és odafigyeljünk az elegendő folyadékbevitelre is.